Ile kosztuje wystawienie auta na OLX?

Opłata za wystawienie samochodu (osobowego, dostawczego lub ciężarowego) na OLX zależy od metody płatności (do wyboru PayU i SMS) oraz ceny samochodu. Najtaniej zapłacimy za pojazd kosztujący poniżej 5000zł (PayU 24,99zł, SMS 46,74), a najdrożej za te powyżej 25 tys. zł (PayU 39,99 zł, SMS 78,72 zł). Oto pełna tabela opłat w przypadki samochodów na OLX:

Cena poniżej 5000zł: PayU 24,99zł, SMS 46,74.
Cena od 5001 do 15000zł: PayU 29,99zł, SMS 59,04zł.
Cena od 15 001 zł do 25 000 zł: PayU 34,99 zł, SMS 68,88 zł.
Cena powyżej 25 000 zł: PayU 39,99 zł, SMS 78,72 zł.

 

Jakie samochody kupujemy najczęściej?

Wg centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w Polsce zarejestrowanych jest ponad 22 miliony samochodów osobowych i ponad 3 mln ciężarowych. Mniej jest motocykli i motorowerów, bo razem około 2,7 mln. Co ciekawe aż 10 mln pojazdów nie ma ważnego ubezpieczenia OC, a 12 mln porusza się bez badań technicznych. W 2017 roku do najczęściej kupowanych nowych samochodów należały Skoda Fabia (19 tys.), Skoda Octavia (18,7 tys.), Opel Astra (15,8 tys.), Volkswagen Golf (13,2 tys.), Toyot Yaris (12,5 tys.), Ford Focus (10,9 tys.), Toyota Auris (10,5 tys.). Z kolei z zagranicy najczęściej sprowadzamy takie marki jak Volkswagen, Opel, Audi, Ford, Renault, BMW, Peugeot, Citroen, Toyota i Mercedes. Najpopularniejsze modele to Audi A4, Volkswageny Golf i Passat, Opel Astra, BMW 3, Opel Zafira, Renault Scenic i Ford Focus. Zdecydowanie najchętniej sprowadzane są marki niemieckie, potem francuskie, japońskie, amerykańskie, koreańskie, włoskie, hiszpańskie i czeskie.

 

Na co zwrócić uwagę w swoim ogłoszeniu?

Wystawiając na sprzedaż samochód na portalach ogłoszeniowych, warto przyłożyć się do korzystnego przedstawienia swojego pojazdu. Podstawą są dobre zdjęcia, na których widać wszystkie ważne elementy: cały samochód z zewnątrz (zdjęcia z przodu, tyłu i z boku), wnętrze i silnik. Dzięki temu potencjalny klient będzie widział czy samochód jest zadbany, czy ma jakie uszkodzenia. Klient kupuje przede wszystkim wzrokiem, emocjami. Zniechęcając go na samym początku złej jakości fotkami, nie mamy szans sprzedać nawet najlepszego auta. Z kolei jeśli umieścimy tylko dwie, trzy fotografie, może to wyglądać jakbyśmy chcieli coś ukryć. Bardzo ważny jest także odpowiedni opis. Krótki i z błędami na pewno odstraszy klientów. Dlatego opiszmy wszystkie rzeczy, o które mogą pojawić się pytania. Przede wszystkim, którym właścicielem jesteśmy, czy samochód był sprowadzony z zagranicy, czy uczestniczył w jakiś wypadkach. Dużo większe prawdopodobieństwo sprzedaży mają auta z pierwszym właścicielem. Wtedy wiadomo, że nie są one wystawiane przez handlarzy, którzy np. kupili pojazd powypadkowy, naprawili go i teraz szukają „ofiary”. Jeśli wymienialiśmy nie dawno jakieś części, warto o tym napisać i mieć na potwierdzenie rachunki lub faktury. Dobrze opisane wyposażenie (radio, nagłośnienie, poduszki powietrzne, klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica, podgrzewane lusterka, elektryczne szyby itd.) to kolejny argument na plus.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top