Ile kosztuje wymiana sprzęgła?

Wizyta u mechanika to koszmar dla większości kierowców. Już wiemy, że będziemy musieli sięgnąć do kieszeni i przeznaczyć sporą kwotę na naprawę naszego auta. Najczęściej dzieje się to wtedy, kiedy nie mamy za dużo wolnej gotówki, a samochód jest nam niezwykle potrzebny. Pół biedy, jeśli jest to jakaś błaha usterka. Gorzej, gdy dotyczy ona np. sprzęgła albo wtrysków w dieslu. I tak za wymianę sprzęgła zapłacimy od 200 do 1000 złotych w zależności od modelu samochodu i warsztatu. Bardzo tanio wyniesie nas naprawa w Skodzie Fabii 1.4 MPI, bo tylko 200-250 złotych. Skwaszoną minę będą mieli na pewno właściciele takich samochodów jak Subaru Impreza, Alfa Romeo 147 i Audi S4 b5 2.7. Dla nich wizyta w warsztacie z taką usterką może zakończyć się nawet ubytkiem tysiąca złotych w portfelu.

Przeanalizujemy, w których samochodach wymiana sprzęgła jest najtańsza, a w których najdroższa. Oczywiście ceny mogą się znacząco różnić w zależności od miasta i warsztatu i dotyczą one kompletu sprzęgła (tarcza, docisk itd.).

Przykład modeli, gdzie wymiana sprzęgła będzie najtańsza:
Opel Omega B 2.0i, Opel Corsa D 1.2, Toyota Yaris 1.0, Skoda Fabia 1.4 MPI, Skoda Fabia 1.6 TDI, Kia Cee’d 1.6 CRDi, Ford Focus II.

Przykłady modeli, w których wymiana sprzęgła będzie kosztowna:
Subaru Impreza, Alfa Romeo 147, Seat Alhambra, Audi S4 b5, Audi A6 C5 2.7, Audi TT 8N Quattro, VW Tiguan 2.0 TDI, VW Sharan, Ford Galaxy VR6.

Jakie naprawy drenują najbardziej kieszenie kierowców?

Jest kilka usterek, na których myśl kierowcy dostają gęsiej skórki. Każdy model samochodu ma inny cennik części i napraw, ale są takie awarie, które uszczuplą portfele właścicieli wszystkich samochodów. W przypadków właścicieli diesli z technologią Common-Rail będą to przede wszystkim popsute wtryskiwacze. Kwoty kilkunastu tysięcy za wymianę wtryskiwaczy nikogo nie dziwią. Dlatego, gdy widzimy pierwsze objawy usterki, koniecznie udajmy się do mechanika. Czarny dym, nierówna praca na biegu jałowym, gasnący silnik to oznaki problemów z wtryskiwaczami. Innymi kosztownymi do wymiany elementami są turbosprężarka, koło dwumasowe i zerwany pasek rozrządu. Ten ostatni może spowodować konieczność naprawy głowicy, zaworów, prowadnic zaworowych, a nawet wałka rozrządu. Taka naprawa wynieść może nas kilka tysięcy złotych. Podobnie wygląda sprawa z wymianą koła dwumasowego, gdzie koszt to 2-5 tysięcy zł.

Wielu kierowców tęskni za czasami, kiedy usterki samochodowe można było naprawić niewielkim kosztem u mechanika lub nawet własnoręcznie. Do dzisiaj można spotkać Mercedesy, które mają przejechany milion kilometrów bez większych awarii. Dzisiejsze samochody są jednak dużo bardziej zaawansowane technologicznie, a co za tym idzie ceny części zamiennych nie należą do najtańszych. Żeby próbować naprawiać coś na własną rękę, trzeba umieć podłączyć się do komputera samochodowego. Do tego trzeba mieć szeroką wiedzę, a nie tylko informacje ze stron internetowych. Dlatego musimy przyzwyczaić się do tego, że wizyty u mechanika są nieuniknione.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top