Ile kosztuje przerobienie anglika?

ile kosztuje przerobienie anglika

Coraz więcej Polaków jeździ swoimi samochodami. Liczba zarejestrowanych pojazdów w Polsce dobija powoli do 30 milionów. W tej liczbie 22-23 miliony to pojazdy osobowe. Rzadko decydujemy się na zakup auta prosto z salonu. Duże znaczenie ma tutaj oczywiście cena, bo większość Polaków nie stać na nowy samochód. Dlatego rozglądamy się za ofertami z rynku wtórnego w Polsce, jak i za granicą. Popularne jest sprowadzanie samochodów z Niemiec, Francji czy Belgii. Rzadziej decydujemy się na import z Wysp Brytyjskich z oczywistego powodu. Auto z kierownicą z prawej strony wymaga przekładki. Jednak przy dobrych ofertach za samochód dostosowany do ruchu w Wielkiej Brytanii, możemy wyjść na plus mimo kosztów przeróbki. I tutaj pojawia się pytanie: ile kosztuje przerobienie anglika? Cena zależy od modelu i w większości przypadków waha się pomiędzy 3 a 10 tysięcy złotych. Najbardziej opłaca się przerabiać samochodu rzadkie i drogie, na których łatwo zaoszczędzić. Nikt nie będzie brał się za przekładkę auta wartego 5 tysięcy, bo to zwyczajnie się nie kalkuluje.

Które modele warto przerabiać, a które nie?

Niektóre modele samochodów dużo łatwiej przerobić niż inne. Oto lista niektórych z nich: Seat Leon, Volkswagen Golf IV, Renault Laguna (I i II), Megane, Peugeot 206 i 307, Citroen C5, Audi A4 (B5, B6, B7). Są też samochody, których lepiej nie kupować do przerobienia: Mazda 6, Ford Mondeo (w wersji Mk2 i Mk3), Peugeot 407, Honda Civic, Subaru Impreza, Opel Omega, Volvo V40 i V70, Mitsubishi Carisma. Lista elementów, które muszą być zmodyfikowane zależy od konkretnego modelu. Najczęściej będą to: ściana grodziowa, lusterka (wkłady), reflektory, pedały, kierownica, deska rozdzielcza, fotele. Zanim zdecydujemy się na zakup samochodu z kierownicą po prawej stronie, warto dowiedzieć się czy to auto łatwo przerobić na nasze warunki i jakie element trzeba będzie przerobić. Sam pojazd możemy kupić bardzo tanio, ale po podliczeniu kosztów przeróbek, może się okazać że nie była to taka świetna inwestycja. Czasem lepiej zapłacić więcej, ale nie dawać sobie więcej pracy.

Jak rozpoznać anglika?

Kupując używany samochód z wielu względów, możemy nie być zainteresowani przekładkami z anglika. Jak rozpoznać takie auta? Mając numer VIN w odpowiedniej wyszukiwarce powinno nam wyskoczyć czy samochód pierwotnie miał kierownicę z lewej strony (LHD) czy z prawej (RHD). Istnieją też inne wskazówki, które mogą nam pomóc to określić. Jeśli zauważymy, że lampa przeciwmgłowa jest zamontowana po prawej stronie, to znaczy że jest to anglik. Oczywiście lampa przeciwmgłowa może być przełożona, więc przejdźmy do kolejnych rzeczy. Przyjrzyjmy się fotelowi pasażera z przodu. Jeśli jest on bardziej zniszczony niż kierowcy, to oznacza że kiedyś był to fotel prowadzącego. Poza tym należy zwrócić uwagę na zakres regulacji (u kierowcy powinien być większy).

Podsumowanie

Robienie przekładki jest dosyć kosztowne, dlatego warto się decydować na taki ruch w droższych samochodach. Wtedy możemy zaoszczędzić na więcej i nie będzie nam żal pieniędzy na wykonanie dobrej przekładki. Nie warto szukać bardzo tanich ofert, bo takie oszczędności mogą się odbić na bezpieczeństwie podróżujących.

1 Komentarz

  1. Zastanawiam się na kupnem samochodu w Anglii, ale widzę że dużo kłopotów z tym przekładaniem. A ceny aut na Wyspach są bardzo atrakcyjne i cały czas kuszą. Fani motoryzacji, którzy tam mieszkają, mają raj!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*