Ile kosztuje liposukcja?

Liposukcja to kosmetyczna operacja odsysania tkanki tłuszczowej z ciała ludzkiego. Panowie usuwają sobie tłuszcz głównie z brzucha, a panie z ud, pośladków i bioder. W Stanach Zjednoczonych jest to najczęściej wykonywany zabieg kosmetyczny, któremu co roku poddaje się setki tysięcy Amerykanów. W Polsce na razie liposukcja nie jest bardzo popularna, ponieważ koszt jej przeprowadzenia to wydatek około dwóch średnich pensji krajowych. Jednak z roku na rok coraz więcej Polek i Polaków decyduje się na odsysanie tłuszczu. Liposukcja brzucha to w zależności od miasta koszt 4-7 tysięcy złotych, brzuch i biodra około 8 tysięcy, pleców 4 tysiące, podbródka około 2 tysiące. Zabiegi liposukcji nie są refundowane przez NFZ.

Jak przygotować się do liposukcji?

Zabieg liposukcji wymaga od pacjenta szeregu przygotowań. Na dwa tygodnie przed zabiegiem należy przejść na specjalną dietę i zaprzestać przyjmowania leków przeciwzakrzepowych (aspiryna, polopiryna itd.). Również najpóźniej na dwa tygodnie przed zabiegiem należy zaprzestać palenia tytoniu. Przeciwwskazaniem do operacji są wszelkiego rodzaju infekcje wirusowe i przeziębienia, które wystąpiły na dwa tygodnie przed planowanym terminem liposukcji. O wszystkich chorobach koniecznie należy powiadomić lekarza. Istnieją różne sposoby odsysania tłuszczu, doskonalone przez lata. Najpopularniejsze metody to ssąca, wodna, wspomagana liposukcja, podwójna kaniula, wspomaganie liposukcji zewnętrznym USG, tumescencyjna.

Jak dbać naturalnie o sylwetkę?

Liposukcja to zabieg, który nie należy do najtańszych i mało kto może sobie na niego pozwolić. Dlaczego jednak nie spróbować zrzucić zbędnych kilogramów samemu? Jeśli masz z tym problem i mimo licznych prób, waga nie idzie w dół, to znaczy że robisz coś źle. Zwykle wynika to z niedostatecznej wiedzy na temat żywienia, ćwiczeń i nawyków ludzkich. Musisz także pamiętać, że zabieg liposukcji nie zapewni Ci idealnej sylwetki na lata. Nawet po nim trzeba dbać o sylwetkę.

Zacznij czytać o zdrowym odżywianiu. Musisz wiedzieć co jeść i w jakich ilościach. Żeby chudnąć trzeba dostarczać organizmowi mniej kalorii niż on spala. Prosty wniosek: jedz mniej kalorii lub spalaj więcej. Najwięcej kalorii dostarczamy, spożywając pokarmy bogate w węglowodany: makarony, ryże, kasze, chleb, ziemniaki. Zastąp je warzywami np. brokułami, pomidorami, ogórkami, sałatą, kapustą, marchwią. Oprócz tego powinno spożywać się tylko zdrowe tłuszcze (orzechy, oliwa z oliwek, tłuste ryby, siemię lniane) i białko (mięso, nabiał, niektóre warzywa). Unikaj towarzystwa osób, które źle się odżywiają. Nie chodź z nimi na fast foody, bo nawet człowiekowi z silną wolą ciężko się oprzeć pokusie, kiedy wszyscy obok coś zamawiają. Jeśli lubisz jeść i ciężko zrezygnować Ci z aktualnego jadłospisu, zacznij ćwiczyć. Najlepiej sprawdza się wysiłek kondycyjny: bieganie, jeżdżenie na rowerze lub rolkach, wchodzenie po schodach, granie w piłkę nożną czy koszykówkę. Efekty może przynieść już nawet trening 3 razy w tygodniu po 40 minut. Oprócz spalenia tłuszczu polepszymy swoją kondycję, co na pewno przełoży się na poprawę zdrowia.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*